Dworzec kolejowy, zbudowany i użytkowany w latach 1861-1905, posiadał jednokondygnacyjną (z poddaszem użytkowym w skrzydłach bocznych) drewnianą konstrukcję ryglową. Służący za poczekalnię korpus, flankowany dwoma wyższymi skrzydłami, które w części poddasza ozdobione zostały pionowym odeskowaniem. Dwuspadowe dachy obu skrzydeł na szczytach oraz w narożach ozdobione były sterczynami w postaci akroterionów, ponadto w obrębie odeskowania w każdym ze skrzydeł umieszczono po jednym okulusie. Od strony ...
Dworzec kolejowy, zbudowany i użytkowany w latach 1861-1905, posiadał jednokondygnacyjną (z poddaszem użytkowym w skrzydłach bocznych) drewnianą konstrukcję ryglową. Służący za poczekalnię korpus, flankowany dwoma wyższymi skrzydłami, które w części poddasza ozdobione zostały pionowym odeskowaniem. Dwuspadowe dachy obu skrzydeł na szczytach oraz w narożach ozdobione były sterczynami w postaci akroterionów, ponadto w obrębie odeskowania w każdym ze skrzydeł umieszczono po jednym okulusie. Od strony peronu w późniejszym okresie do korpusu oraz skrzydła południowego dostawiona została niewielka wiata przeciwdeszczowa. (źródło: Przemysław Dominas "Dzieje kolei doliny Bystrzycy" Muzeum Dawnego Kupiectwa 2010) Dworzec ten był usytuowany na zachód od nowego dworca i funkcjonował do ok.1905r. kiedy został rozebrany !!! /kanonier.DSW/
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
Dworzec kolejowy Świdnica (pierwszy) na innych fotografiach | ||