Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 3324609

Estakada kolejowa w Strzegomiu



Budowa
1911
 
Jednotorowa estakada miejska w Strzegomiu została wybudowana w 1911 r. w ramach przebudowy linii Strzegom — Marciszów na pierwszorzędną, co wymagało likwidacji większości jednopoziomowych skrzyżowań z drogami. Budowla otacza łukiem o długości 630 m historyczną starówkę począwszy od głowicy rozjazdowej stacji Strzegom Miasto. Składa się z 45 stosunkowo niskich, betonowych arkad i 3 stalowych wiaduktów. Budowa tego obiektu w niewielkim przecież mieście wynikała zapewne również z dążenia do zachowania, ...
Jednotorowa estakada miejska w Strzegomiu została wybudowana w 1911 r. w ramach przebudowy linii Strzegom — Marciszów na pierwszorzędną, co wymagało likwidacji większości jednopoziomowych skrzyżowań z drogami. Budowla otacza łukiem o długości 630 m historyczną starówkę począwszy od głowicy rozjazdowej stacji Strzegom Miasto. Składa się z 45 stosunkowo niskich, betonowych arkad i 3 stalowych wiaduktów. Budowa tego obiektu w niewielkim przecież mieście wynikała zapewne również z dążenia do zachowania, chociaż symbolicznego, panoramy miasta. Niska intensywność zabudowy nie wytworzyła tu jednak typowo miejskiej przestrzeni z równoległymi ulicami, a otoczona jest do dziś zielenią: od zewnątrz parkiem, od wewnątrz dzikimi zaroślami, kryjącymi przylepione do murów szopy. Estakada kolejowa w Strzegomiu to jeden z trzech takich obiektów w Polsce po estakadzie we Wrocławiu i Gorzowie Wielkopolskim (moose za M. Jerczyński Wiadukty i estakady miejskie w Polsce - Świat Kolei nr 10/2001)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1909-1911
    komentarze: 4
    Budowa mostu (wiaduktu ?.) Striegau Brückenbau.
  • Data: 1910-1911
    komentarze: 4
    Estakada kolejowa, na drugim planie widoczna Bazylika Mniejsza ...
  • Data: 1911-1914
    komentarze: 0
    Estakada kolejowa w Strzegomiu i bazylika, na starej pocztówce. ...
  • Data: 1911-1915
    komentarze: 0
    Strzegomska bazylika,łącznie z estakadą, widok z kierunku południowego.
  • Data: 1911-1920
    komentarze: 0
    Kościół parafialny św. Piotra i Pawła Bazylika Mniejsza
  • Data: 1911-1920
    komentarze: 0
    Strzegom - kościół św. Piotra i Pawła oraz wiadukt kolejowy.
  • Data: 1913
    komentarze: 0
    Kościół św. Piotra i Pawła w Strzegomiu.
  • Data: 1913
    komentarze: 4
    Wiadukt kolejowy w Strzegomiu.
  • Data: 1915
    komentarze: 0
    Panorama z estakadą i Bazyliką św. Piotra i Pawła.
  • Data: 1916
    komentarze: 0
    Bazylika i estakada kolejowa w Strzegomiu.
  • Data: 1920
    komentarze: 0
    Kościół św. Piotra i Pawła i wiadukt kolejowy.
  • Data: 1920-1925
    komentarze: 0
    Na pierwszym planie estakada kolejowa linii kolejowej Marciszów- ...
  • Data: 1920-1930
    komentarze: 1
    Jedna z arkad strzegomskiej estakady, na drugim planie mury obronne ...
  • Data: 1925-1930
    komentarze: 0
    Panorama miasta z estakadą kolejową oraz górująca nad nim bazyliką ...
  • Data: 1930-1940
    komentarze: 4
    Ulica Świdnicka z wiaduktem kolejowym.
  • Data: 1934
    komentarze: 2
    Strzegom z lotu ptaka, widoczna estakada kolejowa i stacja Strzegom ...
  • Data: 1935-1940
    komentarze: 5
    Strzegom ul. Świdnicka, w tle wiadukt będący częścią estakady ...
  • Data: 1937
    komentarze: 0
    Strzegom w 1937 roku - pocztówka. Śladem dawnych murów miejskich ...

Estakada kolejowa w Strzegomiu na innych fotografiach
  • 1938 - 1944
  • 1938 - 1944
  • 1925 - 1930
  • 1990 - 2000
  • 1930 - 1940