MENU
Charakterystyczny dla tej stacji kolejowej łuk torów, fragment budynku stacyjnego z wiatą peronową . O pociągu zapewne fachowo opowie moose, prosimy.

Dodał: janusz50938° - Data: 2011-09-29 22:19:53 - Odsłon: 2455
Lata 1935-1940

  • /foto/178/178707m.jpg
    1900 - 1914
  • /foto/127/127823m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/247/247792m.jpg
    1914 - 1915
  • /foto/247/247793m.jpg
    1914 - 1915
  • /foto/247/247794m.jpg
    1914 - 1915
  • /foto/10076/10076458m.jpg
    1917
  • /foto/129/129836m.jpg
    1931 - 1945
  • /foto/129/129837m.jpg
    1931 - 1945
  • /foto/247/247474m.jpg
    1947
  • /foto/257/257151m.jpg
    1950
  • /foto/129/129588m.jpg
    1965
  • /foto/188/188335m.jpg
    1965
  • /foto/225/225411m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/214/214428m.jpg
    1980 - 1990
  • /foto/8692/8692149m.jpg
    1999
  • /foto/9011/9011511m.jpg
    2005
  • /foto/191/191709m.jpg
    2007
  • /foto/202/202113m.jpg
    2008
  • /foto/264/264937m.jpg
    2009
  • /foto/264/264938m.jpg
    2009
  • /foto/267/267883m.jpg
    2009
  • /foto/268/268539m.jpg
    2009
  • /foto/268/268568m.jpg
    2009
  • /foto/359/359842m.jpg
    2010
  • /foto/360/360117m.jpg
    2010
  • /foto/360/360119m.jpg
    2010
  • /foto/360/360196m.jpg
    2010
  • /foto/360/360258m.jpg
    2010
  • /foto/7357/7357984m.jpg
    2010
  • /foto/10115/10115234m.jpg
    2012
  • /foto/3848/3848768m.jpg
    2013
  • /foto/4088/4088021m.jpg
    2013
  • /foto/7165/7165394m.jpg
    2014
  • /foto/7165/7165395m.jpg
    2014
  • /foto/7457/7457169m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650420m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650421m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650422m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650423m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650424m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650425m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650440m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650441m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650442m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650445m.jpg
    2015
  • /foto/5650/5650446m.jpg
    2015
  • /foto/6179/6179226m.jpg
    2016
  • /foto/6943/6943365m.jpg
    2017
  • /foto/7039/7039903m.jpg
    2018
  • /foto/7052/7052472m.jpg
    2018
  • /foto/10398/10398019m.jpg
    2018
  • /foto/10398/10398020m.jpg
    2018
  • /foto/10398/10398025m.jpg
    2018
  • /foto/7360/7360463m.jpg
    2018
  • /foto/7360/7360467m.jpg
    2018
  • /foto/7360/7360470m.jpg
    2018
  • /foto/7556/7556351m.jpg
    2018
  • /foto/7934/7934769m.jpg
    2019
  • /foto/8841/8841734m.jpg
    2020
  • /foto/8841/8841741m.jpg
    2020
  • /foto/8938/8938315m.jpg
    2020
  • /foto/8938/8938320m.jpg
    2020
  • /foto/9072/9072389m.jpg
    2020
  • /foto/9094/9094460m.jpg
    2021
  • /foto/9096/9096912m.jpg
    2021
  • /foto/9097/9097057m.jpg
    2021
  • /foto/9097/9097058m.jpg
    2021
  • /foto/9570/9570877m.jpg
    2021
  • /foto/10420/10420174m.jpg
    2022
  • /foto/10015/10015805m.jpg
    2022

UWAGA! Zbiory nieznanego pochodzenia!

Poprzednie: Dom nr 1 Strona Główna Następne: pl. Rynek


moose | 2011-09-29 23:16:11
Trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny serii elT 13 obecny na Dolnym Śląsku w planowym ruchu od stycznia 1937 r. (stacja macierzysta Ww Świebodzki). Z 13 zbudowanych jednostek na Dolnym Śląsku operowały 4 (elT1304 - 1309) zastępując w ruchu pociągów przelotowych (Eilzüge) niezbyt pewne na górskich szlakach (hamulce) jednostki elT 18 (znane z oznaczenia obowiązującego od 1940 roku jako ET25). Cały rok jeździły 3 pary pociągów Wrocław - Jelenia Góra. Zazwyczaj w pociągu sprzęgano dwie jednostki, które po rozłączeniu w Jeleniej Górze kursowały jako pociągi osobowe do Karpacza i Huty. W Hucie miała miejsce przesiadka do pojedynczego ET89 który jechał się do Kořenova. W 1940 roku zmieniono numerację ezt na ET31 04-09 a/c/b. Z zawieruchy wojennej ocalały ET31 04-06 po przenosinach w początku 1945 r. do Norymbergi i Aachen. Pozostałe 3 stały się łupem Jednostki ET31 charakteryzowały się zaawansowaną technicznie konstrukcją (tzw. Einheitswagen - wg znormalizowanego planu budowy dla racjonalniejszego wykorzystania dostawców części). Jednostka o długości blisko 69m posiadała 188 miejsc siedzących. Jenostka potrzebowała 75 sekund do rozpędzenia się do 120 km/h..
Adrian Henszel | 2011-10-05 11:44:32
Ile czasu zajmowało wtedy pokonanie całej trasy Świebodzki - Jelenia Góra? Dało się wycisnąć maksymalną prędkość tych jednostek na jakichś odcinakach? A co do samych jednostek to posiadały one podział na klasy czy był jeden standard?
moose | 2011-10-19 21:10:34
Latem 1937 Eilzug (pośpiech) E147 wyjeżdżał z Wrocławia Świebodzkiego o 9:11. Nie wiem o której przyjeżdżał do Jeleniej, ale kontynuował jazdę do Szklarskiej Poręby Huty o godzinie 11:14. A zatem osiągał Jelenią w 2 godziny. Odcinek z Wrocławia Świebodzkiego do Jaworzyny Śląskiej był projektowany pod koniec lat 30. na Vmax 160 km/h. Wątpię by się udało to wdrożyć, bo wymagało to zmian w systemie sygnalizacji (dublowanie wyświetleń tarcz ostrzegawczych, albo coś w tym stylu), czego raczej nie wdrożono. Vmax dla ET31 było 120 km/h i sądzę, że bez problemu jednostka prędkość tę osiągała na odcinku ze Świebodzkiego do Jaworzyny (po drodze bez postojów). Jednostka posiadała przedziały 2 klasy i otwartą sekcję 3 klasy.