![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jednotorowa estakada miejska w Strzegomiu została wybudowana w 1911 r. w ramach przebudowy linii Strzegom — Marciszów na pierwszorzędną, co wymagało likwidacji większości jednopoziomowych skrzyżowań z drogami. Budowla otacza łukiem o długości 630 m historyczną starówkę począwszy od głowicy rozjazdowej stacji Strzegom Miasto. Składa się z 45 stosunkowo niskich, betonowych arkad i 3 stalowych wiaduktów. Budowa tego obiektu w niewielkim przecież mieście wynikała zapewne również z dążenia do zachowania, ...
Jednotorowa estakada miejska w Strzegomiu została wybudowana w 1911 r. w ramach przebudowy linii Strzegom — Marciszów na pierwszorzędną, co wymagało likwidacji większości jednopoziomowych skrzyżowań z drogami. Budowla otacza łukiem o długości 630 m historyczną starówkę począwszy od głowicy rozjazdowej stacji Strzegom Miasto. Składa się z 45 stosunkowo niskich, betonowych arkad i 3 stalowych wiaduktów. Budowa tego obiektu w niewielkim przecież mieście wynikała zapewne również z dążenia do zachowania, chociaż symbolicznego, panoramy miasta. Niska intensywność zabudowy nie wytworzyła tu jednak typowo miejskiej przestrzeni z równoległymi ulicami, a otoczona jest do dziś zielenią: od zewnątrz parkiem, od wewnątrz dzikimi zaroślami, kryjącymi przylepione do murów szopy. Estakada kolejowa w Strzegomiu to jeden z trzech takich obiektów w Polsce po estakadzie we Wrocławiu i Gorzowie Wielkopolskim (moose za M. Jerczyński Wiadukty i estakady miejskie w Polsce - Świat Kolei nr 10/2001)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
Estakada kolejowa w Strzegomiu na innych fotografiach | ||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|